[Obiceiuri Nerezonabile] Dusurile Reci

“Apa calda ma relaxeaza si ma invaluie intr-o stare de confort placuta, insa…
Apa rece ma trezeste, ma inaspreste, imi da directie si ma face de neoprit”
(citate celebre provocate de apa rece de la dus)

In momentul in care mi-a venit ideea sa lansez aceasta provocare m-am intrebat daca e relevanta si pentru altcineva… apoi mi-am amintit ca la fel a fost si cu 5AM.

Doar pentru ca nu sunt zeci de mii de oameni care nu practica (inca) acest lucru, nu inseamna ca nu le-ar face bine sau nu ar practica daca ar sti despre acest obicei.

Asa ca mi-am oprit dialogul interior care macina in gol aceasta idee si pentru ca oricum practicam acest lucru, in februarie 2017 a fost prima luna in care am testat aceasta provocare cu clientii si cititorii mei.

Aproape ca de fiecare data, raspunsul a fost peste asteptari, mii de persoane au fost extrem de incantate de idee, multi au si testat acest obicei, pentru majoritatea (aproximativ 80%) a fost “wow”, iar pentru altii a fost doar “meh”.

O sa vezi la finalul articolului ca am facut in 2017 si un survey cu 140 de practicanti ca sa avem si “method to the madness” (un fel de metoda pentru nebunie).

Daca deja practici acest obicei, nu mai ai nevoie de argumente, stii deja ce beneficii are si poti sari peste urmatoarele paragrafe.

Daca e prima data cand auzi de aceasta practica sau pur si simplu, inca nu ti-ai luat inima in dinti sa incerci, citeste cu atentie si s-ar putea sa vrei sa ii dai o sansa.

Modul in care iti propun sa implementezi acest obicei este sub forma unei provocari de 4 saptamani in care ii dai voie corpului sa isi creasca zona de confort si sa culeaga beneficiile acestei practici.

Dar in primul rand… de ce sa faci dusuri reci?

Simplu spus, dusurile reci au urmatoarele beneficii demonstrare stiintific:

– stimuleaza sistemul imunitar
– iti creste nivelul de atentie
– stimuleaza metabolismul si eliberarea rapida de energie
– iti clarifica mintea prin eliminarea majoritatii gandurilor inutile
– creste secretia de hormoni de crestere care iti repara organismul
– iti scade inflamatia din corp
– eliberezi endorfine si dopamina (hormonul fericirii)

Cine m-a inspirat sa iti propun aceasta provocare?

“El Loco Maximo” este Wim Hoff cel supranumit si “Iceman”. Detine mai mult de 20 de recorduri mondiale si ar putea fi considerat o “anomalie a naturii” daca nu ar invata si pe altii sa obtina rezultate similare cu ale lui. Baile in gheata sau in apropierea ghetarilor sunt specialitatea casei.

Cum e optim sa faci aceasta provocare?

1. Incepe dusul cu cateva minute de apa calda dau nu foarte fierbinte

2. Respira calm si relaxat.

3. Incepe sa dai apa la dus mai rece pana ajungi in punctul unde nu este nici calda si nici rece dar temperatura e complet suportabila.

4. Dupa 10-20 de secunde in zona neutra, da apa mai rece. Disconfortul sa nu depaseasca nivelul 3 pe o scara de la 1 la 10, unde 10 e maxim.

5. Continua sa respiri calm si relaxat pentru 10 secunde, timp in care poti sa iti masezi pielea si… sa zambesti, sa canti, sa fii recunoscator, etc 🙂

6. Inchide apa dupa 10 secunde.

Program pentru cele 28 de zile:

Saptamana 1 > 10 secunde (nivel 3 din 10)

Saptamana 2 > 20 secunde (10 secunde nivel 3 + 10 secunde nivel 5)

Saptamana 3 > 30 secunde (10 secunde nivel 3 + 10 secunde nivel 5 + 10 secunde nivel 7)

Saptamana 4 > 40 secunde (10 secunde nivel 3 + 10 secunde nivel 5 + 10 secunde nivel 7 + 10 secunde nivel 9)

Dupa saptamana 4, ai suficienta experienta sa faci asa cum consideri tu.

Eu am ajuns sa permanentizez acest obicei si indiferent de anotimp, ultima parte a dusului este rece.

Recomandari Importante:

1. Evita sa dai mai rece de nivel 3 in primele zile si sa stai mai mult de 10 secunde.
Daca disconfortul se transforma in soc, nu vei vrea sa continui.

2. Daca nivelul 3 e prea mult pentru tine la inceput, incepe de la 1 sau 2.
Nu e important de unde pleci, important este sa progresezi de la o saptamana la alta.

3. NU te uda pe cap.
Cel putin nu in prima saptamana. E posibil sa ai ameteli daca nu ai antrenament.

4. Participa in 5AM Club la aceasta provocare.
Vei avea ocazia sa fii inspirat/a de cei care fac deja acest obicei, de cei care au depasit obstacole si vei observa ce schimbari produce acest obicei in oamenii deosebiti de acolo.

Cere o invitatie de aici > http://5amclub.ro/login/cere_invitatie

Scrie-mi la dan@5am.ro si spune-mi cum e experienta acesta pentru tine!

AVERTISMENT!

Imi fac datoria si iti spun urmatoarele:

Chiar daca am facut multa cercetare si am practicat acest obicei din 2016 si cunosc multi alti oameni care l-au practicat cu succes, nu pot oferi garantii ca este potrivit pentru oricine.

Practica acest obicei pe propria raspundere, cu toate consecintele ce deriva din acest fapt.

In masura in care consideri potrivit, consulta-ti medicul inainte.

SURVEY 2017

Mai jos iti prezint rezultatele studiului pe care l-am facut pe 140 de persoane care au practicat dusurile reci.

1. Din totalul de 140 de respondenti, 61% au mai mult de 5 zile cu dusuri reci, deci pot emite o parere ancorata in practica:

2. Din totalul respondentilor, aproximativ 63% fac dusuri reci cu o durata mai mare de 20 de secunde:

3. Peste 85% au avut experiente pozitive cu dusurile reci incluzand aici si un procent de 41% cu rezultate extraordinare:

4. Din totalul respondentilor, 62% vor sa permanentizeze acest obicei pe durata intregului an:

Dusuri_Reci_Articol_6

Te astept in 5AM Club!

Participa alaturi de sute de alte persoane nerezonabile la aceasta provocare.

Vei avea ocazia sa fii inspirat/a de cei care fac deja acest obicei, de cei care au depasit obstacole si vei observa ce schimbari produce acest obicei in oamenii deosebiti de acolo.

Cere o invitatie de aici > http://5amclub.ro/login/cere_invitatie

Scrie-mi la dan@5am.ro si spune-mi cum e experienta acesta pentru tine!

Scrie un Comentariu