5 DELICII LA 5AM

5 mituri despre disciplină, 10 tehnici de respirație și cei 4 călăreți ai Apocalipsei în cuplu
Editia 1
Din 17 feb., 2022

🔔 O idee de la mine

Îți las mai jos 𝟓 𝐦𝐢𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐝𝐞𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐃𝐢𝐬𝐜𝐢𝐩𝐥𝐢𝐧𝐚̆ și sunt curios, tu, pe care din aceste convingeri limitative legate de Disciplină care fac „relația dificilă”, le-ai observat în comportamentul tău?

𝟏. 𝐃𝐢𝐬𝐜𝐢𝐩𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐨 𝐥𝐢𝐦𝐢𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐥𝐢𝐛𝐞𝐫𝐭𝐚̆𝐭̗𝐢𝐢
FALS – Disciplina este o formă de libertate! Este eliberarea de lene și letargie, eliberarea de așteptările și cererile celorlalți, eliberarea de slăbiciune, frică și îndoială.

𝟐. 𝐃𝐚𝐜𝐚̆ 𝐬𝐮𝐧𝐭 𝐝𝐢𝐬𝐜𝐢𝐩𝐥𝐢𝐧𝐚𝐭 𝐧𝐮 𝐦𝐚𝐢 𝐬𝐮𝐧𝐭 𝐬𝐩𝐨𝐧𝐭𝐚𝐧
FALS – Când ești disciplinat, poți fi spontan pentru că faci o alegere, și nu pentru că ești obligat!

𝟑. 𝐀𝐦 𝐚𝐯𝐮𝐭 𝐜𝐚̂𝐭𝐞𝐯𝐚 𝐬𝐮𝐜𝐜𝐞𝐬𝐞… 𝐩𝐨𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐢𝐚𝐮 𝐨 𝐩𝐚𝐮𝐳𝐚̆
FALS – Disciplina este asemeni unui mușchi. Când nu o exersezi, se atrofiază și își pierde din efecte.

𝟒. 𝐕𝐫𝐞𝐚𝐮 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐢𝐮 𝐝𝐢𝐬𝐜𝐢𝐩𝐥𝐢𝐧𝐚𝐭, 𝐝𝐚𝐫 𝐦𝐚̆ 𝐢̂𝐦𝐩𝐢𝐞𝐝𝐢𝐜𝐚̆ 𝐜𝐞𝐢 𝐝𝐢𝐧 𝐣𝐮𝐫𝐮𝐥 𝐦𝐞𝐮
FALS – Disciplina este o decizie personală pe care o iei. Și la fel ca orice promisiune pe care ți-o faci, poți să o ții sau să o încalci.

𝟓. 𝐍𝐮 𝐩𝐨𝐭 𝐟𝐢 𝐃𝐢𝐬𝐜𝐢𝐩𝐥𝐢𝐧𝐚𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐚̆ 𝐧𝐮 𝐚𝐦 𝐕𝐨𝐢𝐧𝐭̗𝐚̆
FALS – Disciplina este un mod structurat și clar de gândire. Disciplina exterioară începe cu disciplina interioară. Disciplina este cea care decide „ce” și „cum” se vor face lucrurile. De abia apoi intră în funcțiune Voința.

👁️ O idee pentru Corp

10 tehnici de respirație pentru eliberarea stresului

Știi momentele acelea când stresul te acaprează și simți nevoia să te eliberezi?

Sunt 10 tehnici de respirație care te pot ajuta să faci asta.

  1. Respirația cu buzele strânse:
  • Relaxează-ți gâtul și umerii
  • Ține gura închisă și inspiră până numeri la 2
  • Ține buzele așa cum o faci atunci când te pregătești să fluieri
  • Expiră încet și numără până la 4
  1. Respirația leului
  • Așează-te într-o poziție comfortabilă
  • Apasă cu palmele tale pe genunchi
  • Inspiră adânc și deschide ochii
  • În același timp deschide gura și scoate limba
  • Contractă mușchii gâtului atunci când expiri și scoate sunetul haaa
  • Focusează-ți privirea spre spațiul dintre ochi și nas
  • Repetă asta de 2-3 ori
  1. Respirație coerentă
  • Inhalează și numără până la 5
  • Expiră și numără până la 5
  • Continuă să faci asta pentru câteva minute

Vezi aici alte 7 tehnici interesante de respirație și ajută-ți corpul să scape de stresul acumulat.

🧠 O idee pentru Minte

12 strategii să crești copii integrați emoțional

Ai auzit de conceptul de Whole Brain al lui Daniel Siegel, psihitaru american?

Acesta ia în calcul ideea de a integra partea rațională cu partea emoțională din creierul copilului pentru a reuși să-l ajutăm să gestioneze valul de emoții.

Sunt 12 strategii specifice pe care le propune:

  1. Conectează și redirecționează(Connect and redirect) – În momentele intense emoțional e important să te conectezi cu cel mic, să arăți empatie și să-ți arăți susținerea prin acțiuni non-verbale (o îmbrățișare, atingerea pe spate etc.) Doar după ce te conectezi emoțional poți redirecționa spre partea logică, argumentare.
  2. Numește pentru a îmblânzi(Name it to tame it) – Numește emoția și ajută copilul să se raporteze la cele întâmplate
  3. Interacționează, nu înfuria(Engage, don’t enrage) – Analizează din ce nivel se exprimă copilul și acționează pentru a-l ajuta să gândească rațional.
  4. Mișcă sau pierde-l(Move it or lose it) – În această tehnică e important să te gândești ce nevoi nu ai îndeplinit copilului. Poți folosi acronimul HALT ( hungry – înfometat, angry – furios, lonely- se simte singur, tired- este obosit)
  5. Folosește telecomanda vieții(Use the remote of the life) – Ajută copilul să reproducă amintirea unei situații și să o analizeze din unghiuri diferite

Vezi aici alte 7 strategii și află cum poți crește un copil echilibrat emoțional.

😕 O idee pentru Emoții

Cei 4 călăreți ai Apocalipsei în relații

Dr. John Gottman a promovat ideea celor 4 călăreți ai Apocalipsei ca fiind cei care prezic relațiile care eșuează.

  1. Critica – Aceasta apare atunci când ai tendința să-ți critici partenerul. Poți folosi cuvinte precum: tu niciodată, tu mereu ectc.
  2. Intrarea în defenisvă – Apare atunci când vrei să răspunzi criticii și să intri în autodefensivă. Poate lua forma contraatacului sau victimizării
  3. Disprețul – Se reflectă prin faptul că îți tratezi partenerul ca și cum tu îi ești superior

Află aici care este ultimul călăreț și ce poți face pentru a evita să aduci asta în relația ta.

🕊️   O idee pentru Suflet

Dacă tot am vorbit astăzi despre copii, vreau să te las cu o poezie îndemn.

DESPRE AUTOR

Dan Luca este coach, antreprenor, speaker și autor a trei cărți în engleză, bestseller pe Amazon la categoria Managementul Timpului. Specialist în productivitate și în menținerea echilibrului de viață, Dan este fondatorul comunității 5AM Club România, a oamenilor care se trezesc la 5 dimineața.