5 DELICII LA 5AM

Cum să gestionezi invidia copiilor, fructele care îți repară ADN-ul și legea efortului pierdut
Editia 1
Din 7 ian., 2022

🔔 O idee de la mine

Recunoștința de dimineață 
𝗣𝗿𝗮𝗰𝘁𝗶𝗰𝗮 𝗿𝗲𝗰𝘂𝗻𝗼𝘀̗𝘁𝗶𝗻𝘁̗𝗲𝗶 are capacitatea benefică de a stimula secreția hormonului denumit „oxitocină” ce contracarează efectele negative ale oricăror altor hormoni eliberați din cauza anxietății – precum cortisolul (cunoscut și sub denumirea de „hormonul stresului”).Atunci când te regăsești într-o stare de recunoștință nu poți ca în același timp să resimți și o stare de anxietate întrucât, două sabii nu pot intra într-o singură teacă.
𝗣𝗿𝗮𝗰𝘁𝗶𝗰𝗮 𝗿𝗲𝗰𝘂𝗻𝗼𝘀̗𝘁𝗶𝗻𝘁̗𝗲𝗶 reprezintă cea mai rapidă metodă prin care poți depăși starea de anxietate indiferent de momentul zilei.
𝐂𝐮𝐦 𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭̗𝐢𝐨𝐧𝐞𝐚𝐳𝐚̆
 𝐀𝐜𝐨𝐫𝐝𝐚̆-𝐭̗𝐢 𝟐 𝐦𝐢𝐧𝐮𝐭𝐞 acum și începe să scrii toate lucrurile pentru care ești recunoscător… Poți începe cu: „Sunt foarte recunoscător pentru …” 𝐒𝐜𝐫𝐢𝐞 𝟖-𝟏𝟐 𝐦𝐨𝐭𝐢𝐯𝐞 𝐝𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐧𝐨𝐬̗𝐭𝐢𝐧𝐭̗𝐚̆ 𝐩𝐞 𝐮𝐧 𝐩𝐨𝐬𝐭-𝐢𝐭 si lipește-l de oglinda din baie, astfel încât să îl poți vedea în fiecare dimineață.  𝐂𝐢𝐭𝐞𝐬̗𝐭𝐞-𝐥 𝐚𝐭𝐚̂𝐭 𝐝𝐢𝐦𝐢𝐧𝐞𝐚𝐭̗𝐚 𝐜𝐚̂𝐭 𝐬̗𝐢 𝐬𝐞𝐚𝐫𝐚 și observă efectele pozitive pe care le are asupra stării tale de spirit. 𝐏𝐨𝐭̗𝐢 𝐬𝐜𝐡𝐢𝐦𝐛𝐚 𝐩𝐨𝐬𝐭-𝐢𝐭-𝐮𝐥 𝐨 𝐝𝐚𝐭𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐜𝐚̂𝐭𝐞𝐯𝐚 𝐳𝐢𝐥𝐞, în funcție de inspirația manifestată privind lucrurile pentru care ești recunoscător.
 𝐀𝐜𝐨𝐫𝐝𝐚̆-𝐭̗𝐢 𝐜𝐚̂𝐭 𝐭𝐢𝐦𝐩 𝐚𝐢 𝐧𝐞𝐯𝐨𝐢𝐞. Nu este vorba despre viteza sau numărul repetărilor. Este vorba despre cât de bine te conectezi cu fiecare dintre aspectele pe care le apreciezi în viața ta. 𝐆𝐚̂𝐧𝐝𝐞𝐬̗𝐭𝐞-𝐭𝐞 𝐜𝐚̆ 𝐚𝐜𝐞𝐚𝐬𝐭𝐚 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐨 𝐦𝐨𝐝𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐨𝐭̗𝐢 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐢𝐢 𝐬𝐢𝐧𝐜𝐞𝐫 𝐜𝐮 𝐭𝐢𝐧𝐞 și o oportunitate de a-i inspira și pe ceilalți să procedeze la fel. Dacă primești întrebări din partea acestora, împărtășește-le în mod entuziast beneficiile pe care le-ai obținut ca urmare a practicării acestui obicei. 
 Nu mai lăsa nicio zi să treacă fără a fii recunoscător pentru cei dragi și pentru minunățiile care te înconjoară. 

👁️ O idee pentru Corp

Dieta care îți repară ADN-ul 
Știai că știința a găsit o metodă de a repara celule bolnave din organismul nostru?
Lista de fructe și legume care au reușit să treacă de teste sunt:

  • lămâile 
  • kaki
  • căpșunile 
  • merele
  • broccoli 
  • țelina 

Vezi aici ce fructe nu au trecut testele și cum te poți folosi de natură pentru repararea celulelor. 

🧠 O idee pentru Minte

Invidia la copii: naivă, nativă sau din educație
Știu ca părinte că și tu îți dorești ca minunile din viața ta să manifeste comportamente catalogate ca fiind pozitive. 
Aș vrea să îți scriu astăzi despre invidie. 
Invidia este un proces natural care ține mai mult de balanța internă a fiecăruia dintre noi, decât de factorii externi. Ea se naște din comparație și se hrănește cu o stimă și o imagine de sine scăzute care, treptat, se transformă în sentimente de inferioritate și nesiguranță.
Știi care sunt primele forme de invidie la copii?
Chiar relația părinte-copil. 
Atunci când cel mic nu primește din partea adulților suport emoțional, atenție și validare îi transmite mesajul că nu este suficient de important și valoros pentru a fi acceptat. 
Ce se întâmplă atunci e că cel mic se transformă într-un fin observator și va căuta să se compare mereu cu ceilalți.
Cum poți evita să apară invidia?
Sunt 4 strategii pe care le poți folosi:

  1. Acordă atenție și afecțiune 
  2. Evită comparațiile
  3. Învață recunoștința 

Vezi aici care este ultima tactică pe care o poți folosi și cum să eviți manifestarea invidiei.

😕 O idee pentru Emoții

The law of wasted effort 
Știai că leii eșuează în proporție de 75% atunci când vânează?
Sau că 50% dintre puii de urs mor înainte de a atinge vârsta pubertății?
Nu îți spun asta pentru a te întrista ci pentru a evidenția ceva ce natura știe deja și este cunoscut sub conceptul de the law of wasted effort(legea efortului pierdut). 
Ce înseamnă asta?Să înțelegi că e nevoie de efort susținut pentru a reuși și că e normal ca mare parte din lucrurile pe care le faci să eșueze. 
Dintre toate ființele, oamenii sunt singurii care pun eticheta de eșec pe ceva ce au încercat doar de câteva ori. 
Uite o mai bună definiție a eșecului la care vreau să te gândești în noul an:

  • eșec= te-ai oprit din a mai încerca 

Citește aici despre cum se manifestă această lege a efortului pierdut în natură și cum îți poți schimba percepția asupra succesului sau eșecului.

🕊️   O idee pentru Suflet

Tu ce ți-ai propus pentru 2022?
Am eu o sugestie pentru tine. 
Indiferent cât de multe lucruri ai de făcut, să-ți aloci mereu timp de odihnă.
Îți las mai jos 6 tipuri de odihnă pe care să le încerci.

DESPRE AUTOR

Dan Luca este coach, antreprenor, speaker și autor a trei cărți în engleză, bestseller pe Amazon la categoria Managementul Timpului. Specialist în productivitate și în menținerea echilibrului de viață, Dan este fondatorul comunității 5AM Club România, a oamenilor care se trezesc la 5 dimineața.

Mă bucură interesul tău!

Lasă-mi te rog datele tale
să te contactez