Energizantul de 3 minute pentru oamenii obositi si lenesi

Ce reprezinta acest obicei? Este o rutina energizanta care dureaza doar 3 minute si care poate fi realizata la orice ora, in orice loc, si care iti creste nivelul de energie mai rapid decat o cafea sau un Red Bull.

Cui se adreseaza acest obicei? Tuturor persoanelor care vor sa isi inceapa ziua cu un nivel ridicat de energie sau celor care experimenteaza perioade de somnolenta pe parcursul zilei.

5 obstacole depasite cu ajutorul acestui obicei

  • Nivelul scazut de energie dimineata
  • Somnolenta de dupa-amiaza
  • Scaderea puterii de concentrare datorita oboselii
  • Pierderea interesului participantilor la workshop datorita energiei scazute
  • Incapacitatea de a tine pasul cu copiii mei si nivelul lor ridicat de energie

De ce „batuceala” nu este doar pentru sado-masochisti

Eu cred ca la ora 5AM cel putin 99,5% din oameni inca se mai lupta cu dragoni, zboara catre luna sau salveaza printese prinse in capcana (in visele lor).

Insa nu si eu!

La 5AM sunt treaz si pregatit sa am o zi extraordinara.

Cand sunt acasa, ies afara, respir, fac stretching si imi bat usor corpul cu palmele, o rutina pe care am denumit-o „batuceala”.

Atunci cand sunt intr-un training de tip bootcamp, trezesc cel putin 30 de persoane la 5 dimineata si le aplic acelasi tratament si, in mod bizar, oamenii ma iubesc pentru asta.

De ce?

Pentru ca o astfel de rutina de batai usoare cu palmele asupra corpului imi creste energia in 2-3 minute. Iar in combinatie cu o tehnica speciala de respiratie ma trezeste mai repede decat un espresso triplu.

Ii sunt extrem de recunoscator prietenului meu Daniel, care m-a invatat aceasta tehnica intrucat m-a ajutat in nenumarate circumstante in care aveam nevoie sa ating un nivel inalt de energie intr-un timp scurt.

Aveam nevoie de energie atunci cand sustineam un speech in cadrul unui eveniment imediat dupa masa de pranz.

Aveam nevoie de energie atunci cand aveam sesiuni de coaching dupa cina cu o echipa de manageri de vanzari.

Aveam nevoie de energie atunci cand trebuia sa particip la o intalnire de afaceri dupa ce condusesem timp de 5 ore.

Aveam nevoie de energie pentru a scrie un articol la ziar dupa ce fusesem bona celor doi baieti ai mei pentru intreaga zi… si multe astfel de situatii similare.

Iar batuceala mi-a oferit exact ce am avut nevoie in toate aceste circumstante.

Vezi tu, performanta mea ar fi fost ok in situatiile descrise mai sus insa nu ar fi fost extraordinara. Iar la final, mi-as fi consumat si ultimul strop de energie.

Imi place foarte mult sa ofer tot ce-i mai bun din mine insa nu imi place sa o fac atunci cand sunt lipsit de vlaga. Asadar, mam grija de mine in primul rand ca dupa aceea sa pot avea grija „cum trebe” de ceilalti.

Acum ceva timp am auzit urmatorul citat care mi-a ramas in minte:

„Care este cea mai buna metoda de a-i inspira pe ceilalti? Sa aprinzi flacara din tine si sa ii lasi pe ceilalti sa te vada cum arzi.”

Stiinta din spatele acestui obicei

Desi „batuceala” poate parea o tehnica neobisnuita si excentrica pentru cei din vest, aceasta a fost folosita pentru mult timp in lumea de est ca si metoda holistica de vindecare. In afara de faptul ca elibereaza tensiunea din corp, aceste batai usoare sunt benefice pentru sanatate in nenumarate moduri.

Spre exemplu, s-a demonstrat faptul ca „batuceala” diminueaza durerea si creste circulatia sangelui in organism, ceea ce te poate ajuta sa te simti mai vioi si mai invigorat. Aceasta tehnica creste nivelul energetic prin stimularea meridianelor energetice.

tough-1

Batuceala te poate ajuta, de asemenea, sa iti controlezi mai bine starea emotionala intrucat iti permite sa te eliberezi de sentimentele negative precum frustrarea, furia si tristetea pe care ti le-ai infranat de-a lungul timpului.

Aceasta tehnica, alaturi de exercitiile regulate de respiratie, acceptarea de sine si starea de prezenta, te pot ajuta sa scapi de stresul si emotiile care s-au tot acumulat si care te trageau in jos.

Cum functioneaza?

  • Incepe prin a-ti freca palmele una de cealalta pentru ca acestea sa se energizeze.
  • Continua prin batai usoare asupra capului.
  • Apoi indreapta-ti bataile catre fata.
  • Freaca-ti lobii urechilor pana cand se incalzesc.
  • Continua cu zona cefei. Schimba mana pentru a te asigura ca masezi bine ambele parti.
  • Indreapta-te catre brate. Intinde-ti bratul stang iar cu bratul drept incepe bataile usoare de la umar si pana la degete. Fa cel putin 3 repetari asupra partii superioare a bratului cat si asupra partii inferioare (de dedesubt).
  • Schimba bratele si continua sa iti bati usor bratul drept.
  • Continua cu batai usoare asupra pieptului pentru 3 repetari. De asemenea, acopera si laturile trunchiului.
  • Indreapta-te catre spate si continua bataile usoare de sus pana jos. Urmeaza apoi batai usoare ale rinichilor. Nu lovi aceasta zona foarte puternic insa realizeaza cel putin 30 de repetari. Aceste miscari iti vor activa organele si iti vor creste nivelul de energie.
  • Continua cu batai usoare ale picioarelor. Incepe cu partea din fata a acestora si mergi de la sold pana la degete. Urmeaza apoi partea din spate a picioarelor, latura exterioara cat si cea interioara. Fa cel putin 3 repetari.
  • Dupa intreaga sesiune de batuceala inspira profund in timp ce iti ridici bratele si expira in timp ce le cobori. Fa acest lucru de 3 ori.
  • Iar la final inchide-ti ochii si aloca-ti 30 de secunde de tacere pentru a te conecta cu corpul tau si energia ta. Te vei simti mai usor si vei avea furnicaturi placute de-a lungul intregului corp.

Este ok ca primele dati cand practici batuceala loviturile sa fie foarte blande intrucat genereaza noi senzatii in corpul tau. Pe masura ce practici acest obicei poti incepe sa ai batai mai viguroase. Este un proces, asa ca permite-ti sa incepi usor si sa maresti intensitatea pe parcurs.

Inca un lucru, nu te opri dupa ce ai terminat cu partea superioara a corpului… continua cu picioarele si fa si exercitiile de respiratie! (pasii 10-12 din rutina)

Exemple de practici corecte si incorecte

  • Sa nu iti aloci cele cateva minute necesare pentru aceasta rutina pentru ca tu crezi ca nu ai suficient timp
  • Precum spune si Stephen Covey, „Daca trebuie sa tai un copac in 8 ore atunci imi voi petrece primele 7 ore ascutindu-mi toporul”. Investeste in pregatrea ta ca sa poti fii extrem de productiv.
  • Sa porti imbracaminte groasa pentru ca iti este frica sa nu iti faci vanatai
  • Incepe cu batai de o intensitate confortabila. Pe masura ce progresezi vei ajunge in punctul in care te vei simti confortabil sa practici batuceala direct pe piele.

Template obicei

Lipeste-ti acest template de perete si, de fiecare data cand vei avea nevoie de o crestere rapida de energie, doar urmeaza pasii descrisi in proces.

DESPRE AUTOR

Dan Luca este coach, antreprenor, speaker și autor a trei cărți în engleză, bestseller pe Amazon la categoria Managementul Timpului. Specialist în productivitate și în menținerea echilibrului de viață, Dan este fondatorul comunității 5AM Club România, a oamenilor care se trezesc la 5 dimineața.