PRODUCTIV DE ACASA – ZIUA 7/30

AI GRIJA DE OCHI CA SA RAMAI PRODUCTIV!

Ce reprezinta acest obicei? Este o simpla rutina de masaj pentru ochi care imbunatateste vederea si diminueaza stresul acumulat de catre ochi datorita lucratului la calculator ore in sir.

Cui se adreseaza acest obicei? Tuturor celor care lucreaza ore indelungate in fata calculatorului, care experimenteaza suprasolicitare oculara sau care poarta ochelari pentru citit.

5 obstacole depasite cu ajutorul acestui obicei

  • Oboseala si suprasolicitarea ochilor in timpul utilizarii calculatorului
  • Dificultatea de a ma trezi dimineata devreme
  • Somnolenta de dupa-amiaza
  • Scepticismul cu privire la abilitatea de a ne imbunatati vederea fara chirurgie
  • Grija fata de viitoarele probleme oculare, fiind o persoana care lucreaza la calculator toata ziua

Fitness pentru ochi? Ai luat-o razna?

Nu cu mult timp in urma (mai precis, acum 5 ani) nici eu nu as fi crezut ca ochii mei aveau nevoie de fitness. Adica deja ma luptam cu mine incercand sa imi mentin rutina de mers la sala incat nu imi mai doream si nici nu mai aveam nevoie de o alta rutina de fitness.

Dar… am avut norocul sa particip la un curs sustinut de Leo Angart (Vision Training). M-am dus acolo pentru ca nu credeam afirmatiile sale conform carora iti puteai vindeca vederea cu doar cateva exercitii zilnice.

Ei bine… m-am inselat amarnic…

Nu numai ca a fost capabil sa isi dovedeasca afirmatiile insa m-a si transformat intr-un credincios adevarat. Ochii pot fi antrenati si, intr-adevar, lipsa unei rutine de fitness pentru ochi iti poate dauna vederii.

Acesta este motivul pentru care, in prezent, iau o pauza de cate 5 minute dupa fiecare ora: pentru a-mi energiza ochii si pentru a-mi mentine focusul intens si constant.

Aceste pauze reprezinta aur pur intrucat ma ajuta sa imi mentin productivitatea la un nivel inalt. Ochii consuma 25% din energia intregului cap si, prin masarea acestora, am oportunitatea sa reumplu aceasta energie intr-un mod rapid si usor. Daca nu fac acest lucru ajung sa fiu epuizat pana la sfarsitul zilei.

Stiinta din spatele acestui obicei

Ideile care stau la baza masajului ocular sunt simple si de bun simt. Cu totii stim ca, daca facem sport, organismul nostru devine mai sanatos. In acest sens, corpul tau va avea nevoie de o perioada de reobisnuire cu antrenamentul daca te-ai accidentat sau daca ai fost bolnav o perioada.

Problemele tipice de vedere precum miopia, astigmatismul, presbitismul etc. nu sunt boli. Sunt mai mult obiceiuri ale vederii. Adu-ti aminte ca majoritatea oamenilor (mai mult de 98%) se naste cu o vedere perfecta.

Antrenamentul pentru vedere a fost creat de catre Leo Angart si se refera la cum iti poti recapata vederea natuala, clara cu ajutorul unor exercitii simple. Sunt informatii pe care mai toata lumea poate sa le aplice.

Exercitiile sunt simple si blande. Nu implica nicio chirurgie, nimic de cumparat, niciun medicament de luat. Tot ce ai de facut este sa practici aceste exercitii si, in scurt timp, vei observa o imbunatatire a vederii tale.

Cum functioneaza?

Rutina contine zece pasi iar scopul acestora este imbunatatirea fluxului de energie din zona ochilor si a capului.

Vei putea simti cum anumite puncte de masaj sunt usor sensibile. Acest lucru indica faptul ca energia nu se misca foarte liber in acel punct energetic specific.

Miscarile de masaj vor restarta circulatia energiei si vei simti o senzatie extraordinara de prospetime si deschidere dupa aceste exercitii.

Primul punct. Meridianul vezicii B2, care atenueaza toate problemele oculare, este localizat la radacina nasului si dedesubtul sprancenelor. Plaseaza varful degetelui mare cat mai aproape posibil de coltul interior al ochilor si apasa in sus. Vei simti o sensibilitate exact acolo unde este localizat acest punct. Roteste varful degetului de trei ori de la stanga spre dreapta (invers acelor de ceasornic) pentru a purifica si apoi de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic) pentru a energiza. Sau poti doar sa apesi zona si sa o eliberezi de cateva ori.

Cel de-al doilea punct. Meridianul vezicii B1, care de asemenea diminueaza toate problemele oculare, se regaseste pe fiecare parte de radacina nasului, exact acolo unde se sprijina ochelarii in mod normal. Foloseste-ti degetul mare si aratatorul pentru a apuca radacina nasului. Fa trei miscari circulare de la dreapta la stanga (invers acelor de ceasornic) si apoi de la stanga la dreapta (in sensul acelor de ceasornic) pentru energizare. Alternativ, poti doar sa apesi si sa dai drumul.

Cel de-al treilea punct. Meridianul stomacului ST3, care amelioreaza cataracta si inflamarea zonei de sub ochi, se regaseste pe pometi, la acelasi nivel cu narile tale (stanga si dreapta), la aproximativ un deget – un deget si jumatate in exterior. Foloseste trei degete si sigur vei atinge acest punct. Fa trei miscari circulare de la dreapta la stanga (invers acelor de ceasornic) si apoi de la stanga la dreapta (in sensul acelor de ceasornic) pentru energizare. Alternativ, poti doar sa apesi si sa dai drumul.

Cel de-al patrulea punct. Pasul numarul patru implica mai multe puncte de acupunctura de-a lungul osului care se afla deasupra ochilor (meridianul vezicii V2 si meridianul triplu arzator). Incepe de la primul punct (V2) si misca-ti degetele mari treptat, de-a lungul osului, catre colturile externe ale ochilor.

Cel de-al cincilea punct. Urmeaza acum osul aflat sub ochi. In coltul interior al ocului regasim primul punct cunoscut in medicina orientala si sub numele de meridianul vezicii. Imediat dedesubtul centrului globului ocular regasim primul punct al meridianului stomacului ST 1, care amelioreaza roseata ochilor si lacrimarea excesiva, imbunatateste vederea nocturna si cea de aproape. Cel mai usor mod de a realiza acest pas este sa iti folosesti patru degete si sa apesi si sa eliberezi zona aflata de-a lungul osului. Uneori vei simti o racoare extraordinara care coboara de-a lungul ochilor tai iar aceasta indica fluxul energetic.

Cel de-al saselea punct. Pasul numarul sase implica meridianul vezicii biliare VB 1 care se regaseste in fiecare colt exterior al ochilor. Maseaza aceste puncte cu trei miscari circulare de la dreapta spre stanga (invers acelor de ceasornic). Apoi energizeaza punctele utilizand miscari de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic).

Cel de-al saptelea punct. Urmatorul punct este aproape de linia parului si anumu meridianul triplu arzator TA 22. Maseaza aceste puncte cu trei miscari circulare de la dreapta spre stanga (invers acelor de ceasornic). Apoi energizeaza punctele utilizand miscari de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic).

Cel de-al optulea punct. Mergi putin mai in spate si plaseaza-ti varfurile degetelor de-a lungul unei linii verticale imaginare care pleaca de la urechi. Maseaza cele patru puncte aflate sub degetele tale. Acesta este meridianul vezicii biliare. Maseaza aceste puncte cu trei miscari circulare de la dreapta spre stanga (invers acelor de ceasornic). Apoi energizeaza punctele utilizand miscari de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic).

Cel de-al noualea punct. Aceasta miscare mai este cunoscuta si sub denumirea „tigrul care se urca pe munte”. Deschide-ti si inchide-ti palma astfel incat degetele tale sa fie sub forma unor gheare – asa cum sunt atunci cand te speli pe cap. Incepe de la linia parului si mergi in sus si in spate, catre centul capului, printr-o miscare lunga si lina. Poti folosi buricele degetelor (daca ai unghiile lungi) sau poti sa-ti folosesti unghiile. Aplica presiune in timp ce masezi pentru a porni fluxul energetic. Cu ajutorul acestei miscari atingi mai mult de 15 puncte de acupunctura aflate pe fiecare parte a capului.

Cel de-al zecelea punct. Acest punct final se regaseste in zona cefei, acolo unde se intalnesc muschii gatului cu craniul. Vei simti crestaturi pe fiecare parte a capului – in aceasta zona se regasesc cele 20 de meridiane ale vezicii biliare. Maseaza aceste puncte cu trei miscari circulare de la dreapta spre stanga (invers acelor de ceasornic). Apoi energizeaza punctele utilizand miscari de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic).

Acest exercitiu energetic poate fi practicat de cate ori iti doresti. Este deosebit de folositor mai ales atunci cand simti ca esti putin confuz sau ametit. Practica acestui exercitiu declanseaza miscarea energiei in zona ochilor si a capului.

Exemple de practici corecte si incorecte

  • Sa practici rutina o data pe saptamana si sa te astepti la rezultate nemaipomenite
  • Practica rutina cat de des poti – de mai multe ori pe zi in mod ideal.
  • Sa iti masezi doar cateva dintre cele 10 puncte de acupunctura
  • Maseaza-ti toate punctele. Dupa cum am mentionat si mai sus, toate au beneficii multiple.
  • Sa faci 1-2 repetari in loc de 10 pentru fiecare punct de acupunctura
  • Repetarile inlesnesc fluxul energiei in directia potrivita. Mai putine repetari produc un efect mai mic si iti va lua mai mult timp pana vei observa rezultatele.
  • Sa faci exercitiile dintr-o stare de lipsa de prezenta, in timp ce faci altceva sau in timp ce mintea ta rataceste
  • Fii prezent atunci cand iti masezi punctele de acupunctura. Eficienta rutinei nu tine doar de corp ci si de minte. Creste rapiditatea aparitiei rezultatelor implicandu-ti nu doar mainile ci si mintea ta puternica.

Template obicei

Printeaza toti pasii pe o foaie de hartie si lipeste-o de perete. Astfel, de fiecare data cand vei vrea sa practici rutina, tot ce vei avea de facut este sa urmezi pasii. Pentru a-ti usura practica am creat un template pe care il regasesti mai jos. Descarca-l, printeaza-l si lipeste-l de perete.

Untitled 2

4 Shares:
8 comments
  1. Voi practica acest masaj de care am mare nevoie, cu incredere, pentru ca este simplu si extrem de benefic.Multumesc, multumesc, multumesc!

  2. Multumim,Dane,jos palaria ca de obicei!!!
    Multa lume(in care ma numar si eu),are nevoie de aceste exercitii ce valoreaza enorm!
    Respect maxim si…da-i inainte!!
    Al tau fidel cititor,Alex Cozma

  3. …exact asa functioneaza bine ochii oamenilor!!. Dan merci pt toate cate ni le trimiti!!

  4. Dane, in primul rand salutari la Sibiu, acasa, apoi iti multumesc pentru reminder. Mi-am printat exercitiile si mi-am propus zilele acestea sa le repet cat de des pot. Unul care-l faceam mai de mult si ar fi cazul sa-l reincep era sa-ti freci mainile cateva secunde, sa se incalzesca un pic (termic si energetic), inchizi ochii si ii acoperi cu mainile fara sa apesi prea tare. Motivul este ca suntem in permanenta asaltati de lumina si excepand momentele de somn, vederea are nevoie de pauza de la lumina. Mai aveam cateva recomandari asemanatoare, caut lista. Numa bine si multumes inca o data pentru articol.

Comments are closed.

You May Also Like